Finančně nákladnou metodou se bude zdát rovněž pořízení e-shopu na míru. Výhodu však podnikatel pozná v unikátním uspořádání, které bude přesně korespondovat s jeho požadavky na provoz eshopu. Ponížit výhodnost tohoto typu zřízení internetového obchodu pak může navíc potřeba vydržovat si administrátora, jenž bude vytvořenou aplikaci spravovat. Hotový e-shop nato musí na internetu najít určitý domov. Provozovatel si pak vybírá z tzv. freehostingu, pronájmu serveru nebo si zřídí vlastní server. Freehosting je zdarma, avšak podnikatel nemá žádnou záruku funkčnosti takového rešení. Za pronajímání zase musí zákazník platit, ne však tolik, jako při zřízení vlastního serveru, jenž se však bude flexibilně přizpůsobovat potřebám obchodování ÚSPEŠNÝ E-SHOPKaždý by se měl věnovat tomu, co ho naplňuje. Založit internetový obchod a investovat do něj znamená závazek na delší dobu a měli bychom tedy prodávat minimálně takové výrobky, o němž trochu víme. Současně může být dobré zjistit, kde to samé zboží lidé v této době získávají, jak zásadní je především konkurence a jestli máme možnost býti oproti ní v něčem lepší. Bylo by nesmylné chtít prorazit s malým obchůdkem prodávajícím digitální fotoaparáty. Není to nemožné, avšak velice náročné, a to i v případě, že budeme prodávat levněji. Svou roli totiž hraje i důvěra a ostatní faktory.
Open Source internetový obchod
- http://www.prestashop.com/
- http://magento.cz/
- http://www.opencart.com/
- http://www.shop-quick-cart.cz
Hledáte odpovědi na otázky, jak založit vlastní e-shop, jak ho bezvadně propagovat, provozovat a využívat ke svému podnikání? V České Republice funguje takřka 40 tisíc online obchodů – eshopů a jen loni stoupl jejich počet meziročně o 16%. Nejčatěji vznikaly nové eshopy dodávající knížky a parfémy – tradičně nejoblíbenější sortiment eshopů. Českými eshopy proteklo loni neuvěřitelných 50 miliard Korun! a každý rok se tato suma zvyšuje ať už je krize, recese nebo prosperujeme. Je tu však i odvrácena stránka věci. Nové eshopy rychle vznikají, ale také mnoho jich končí a to tak, ze na 3 nové eshopy je 1 online obchod, který zmizí. Návrh slov pro vyhledávače, nebo-li volba klíčových slov značí, že zjistíte slova a slovní spojení, jenž budou uživatelé internetu zadávat do vyhledávačů (seznam.cz, google.cz) při hledání Vaší nabídky. Seznam klíčových slov později použijete při volbě názvu svého eshopu. Později Vám tento seznam pomůže při plnění Vašeho webu daty.